Calera Pinot Noir, Ryan Vineyard 2009, USA

Podczas moich ostatnich zakupów win kalifornijskich pomyślałem że dla odmiany kupię dwie butelki Pinot Noir, zwykle kupuję kalifornijskie wina zrobione z Cabernet Sauvignon, Chardonnay lub mieszanek Cabernet Sauvignon-Merlot.
Mój wybór padł na wina od Calery, renomowanego producenta ze środkowego wybrzeża Kalifornii 
(Central Coast). Josh Jensen zasadził pierwsze winnice w 1975 więc 40 letnia tradycja to jak na warunki kalifornijskie bardzo długi okres i można wytwórnie zaliczyć do pionierów produkcji Pinot Noir w Kalifornii. Gdybyście chcieli dowiedzieć się więcej o historii wytwórni Calera całość znajdziecie tutaj: http://www.calerawine.com/Story/History

 
Kupiłem dwie butelki reprezentujące dwie konkretne winnice Calera Ryan Vineyard 2009 oraz Calera de Villiers Vineyard 2009.
Pierwsze z tych win wypiłem wczoraj, poniżej znajdziecie uproszczoną notkę jaką sporządziłem w trakcie obiadu ;-) Druga butelka ( de Villiers Vineyard 2009) poczeka jeszcze na swoją kolej...

 Butelka prezentuje się naprawdę elegancko

Wino otworzyłem około godziny wcześniej aby dać mu szansę „odetchnąć”, a następnie delikatnie schłodziłem ok 20 minut w lodówce. Calera Pinot Noir Ryan Vineyard 2009 ma zapach dość nieśmiały, głównie poziomek i truskawek, w smaku jest bardzo owocowe ( znów poziomka, truskawka i malina) o lekko-średniej budowie, zarysowanej kwasowości ( ale nie kwaśne) i delikatnym słodkim posmaku. Bardzo harmonijne bez wystającego alkoholu ( 14,1%). Wyraźnie lepiej smakowało do jedzenia ( pieczonego kurczaka) niż spróbowane solo.

   
Do pieczonego kurczaka kalifornijski Pinot Noir pasuje wybornie.

Bardzo przypominało mi pewne Beaujolais – Moulin a Vent ( Chateau des Jacques) produkowane przez Louisa Jadota.
Było to moje pierwsze Pinot Noir z Kalifornii i podsumowując zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie. Wino jest zrównoważone ( kwasowość, alkohol, słodki posmak) a jednocześnie jest w atrakcyjnym owocowym stylu, dla wyższej oceny zabrakło mi wyraźniejszej struktury i intensywniejszego zapachu.
Ocena 91/100 pkt

 
Pierwszy raz spotkałem się z tak nieprawdopodobnie szczegółowym opisem na kontr etykiecie, tam producent napisał dosłownie wszystko. WSZYSTKO.
Przykładowo dokładne dane o lokalizacji winnicy Ryan: 9 mil na południe od Hollister, 90 mil na południe od San Francisco, 25 mil na wschód od Monterey, daty zasadzenia poszczególnych części winnicy, ilość krzewów na akr kwadratowy, szczegółowe dane na temat daty winobrania, ilość wyprodukowanych butelek, rodzaj klonów winorośli szlachetnej i tak dalej i tak dalej.
To naprawdę świetna sprawa i godny do naśladowania przykład dla innych producentów.

 

 
Gdyby ktoś chciał kupić wina produkowane przez Calerę to w sklepie Luxurious Drinks w Holandii jest bardzo dobry wybór tego producenta:https://www.luxuriousdrinks.com/en/search/Calera/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Martinez Porto LBV 2015 z Biedronki, warto czy nie warto za 25zł ?

Wina z oferty Lidla cz.2. Wina z Europy Środkowej. Co polecam a co odradzam.

Nowa oferta win w Carrefour cz1. Wina białe i różowe. Co polecam a co odradzam.

Gdzie kupić najlepsze wina kalifornijskie w Europie?